I Letnia Szkoła Przyrodnicza 2010

Powrót

Było pięknie - po prostu.

Latem w Stryszawie

Nagrodą za zajęcie I miejsca w IV edycji Programu „Twórczy Nauczyciel - Twórcza Edukacja" był udział w wybranej Szkole Letniej, zorganizowanej przez Centrum Szkoleniowe eduskrypt.pl. Brałam aktywny udział w poprzednich edycjach programu, zajmując dwukrotnie III miejsce, więc tegoroczny finał i zajęcie I miejsca były dla mnie wielkim sukcesem i radością. Wybrałam dla siebie I Letnią Szkołę Przyrodniczą. Dojazd z Pomorza trwał całą noc, ale było warto, gdyż Stryszawa to piękne, magiczne miejsce, do którego chce się wracać, co więcej, trzeba wracać. A ludzie, których tam spotkałam, pozostawili we mnie niezatarte wspomnienia. Mam nadzieję, że nowe znajomości zaowocują dalszymi kontaktami, a stare znajomości rozwiną skrzydła współpracy między naszymi szkołami, mimo iż dzielą nas duże odległości.  Piękna pogoda, wspaniała atmosfera, smaczne jedzenie i koleżeńskie pogaduszki sprawiły, że czas minął bardzo szybko. Aż szkoda!

Organizatorzy przygotowali bardzo atrakcyjny program dla uczestników. Po zakwaterowaniu w Ośrodku Szkoleniowo-Rekreacyjnym „GROŃ" poczęstowano nas pysznym obiadem, po którym nastąpiło uroczyste otwarcie I Letniej Szkoły Przyrodniczej. W ciągu kolejnych dni zajęcia warsztatowe przeplatały się z zajęciami w terenie.  Uczestnicy wzięli udział w szkoleniu z pierwszej pomocy przedmedycznej, korzystając z zestawu szkoleniowego.  Opatrywanie ran okazało się nie lada wyzwaniem, również dla „modela". Poszerzyliśmy swoją wiedzę dotyczącą wykorzystania multimediów w edukacji przyrodniczej oraz dowiedzieliśmy się, jak właściwie przygotować wycieczkę szkolną czy realizować projekty edukacyjne.

Atrakcją I Letniej Szkoły Przyrodniczej były zajęcia w Babiogórskim Parku Narodowym, przygotowane przez pracowników parku. Jeden dzień poświęciliśmy na wędrówkę na Babią Górę. Pogoda dopisała. Słońce nas ogrzewało, a wiaterek owiewał. Powoli wspinaliśmy się na szczyt. Po drodze leśnicy opowiadali o specyfice Babiogórskiego Parku Narodowego. Nie było łatwo, ale piękny widok z wierzchołka góry całkowicie zrekompensował  trudy drogi. Drugiego dnia oglądaliśmy ogród  i muzeum w siedzibie Parku, a następnie wzięliśmy udział w zajęciach, które oferuje się dzieciom.

Dodatkową nagrodą jest roczna prenumerata „Głosu Nauczycielskiego", za co bardzo dziękuję.  Zachęcam nauczycieli do udziału w kolejnej edycji Programu „TWÓRCZY NAUCZYCIEL -TWÓRCZA EDUKACJA", która ruszy już jesienią. Zachęcam także do zapoznania się z działalnością Stowarzyszenia „Klub Twórczego Nauczyciela" z siedzibą w Niechanowie, do którego można się zapisać w dowolnej chwili. Myślę, że warto wspólnie działać.

Lucyna Wasielewska

Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowych szkoleniach i terminach, zapisz się na listę subskrybentów:
podaj email:

« wyrejestruj się

Polecamy:

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies i podobnych technologii, proszę zapoznać się z polityką prywatności platformy edukacyjnej eduskrypt.pl